tisdag 5 mars 2013

StampARTic Clean & Simple ???


Clean & Simple.....????....!!!...vad sjutton är det ?? Känns inte som min stil,
kan inte påstå att jag har någon direkt  koll på "stilar" jag gör mest det som faller mej in
och det som jag tycker är roligt...men nu var uppdraget att skapa två kort till
 StampARTic bloggen och temat var Clean & Simple , om jag lyckades 
vet jag inte... men det blev i alla fall något i min stil :)

Clean & Simple .....?? ....! ... what is that? It doesn't feel like my style, :)... but now 
the task was to create something "Clean & Simple" for the  StampARTic blog, if I 
succeeded... I don't know ... but it was at least something in my style :)



Ett kort med en bakgrundsstämpel från Tim Holtz på vit cardstock, Distress Ink
(Vintage Photo) runt kanterna. Hela bakgrunden är täkt med bivax för att få lite "djup"
och dessutom ger det en sidenmatt finish.

Background stamp from Tim Holtz, stamped on white cardstock Distress Ink around 
the edges. The whole background covered with bees wax to give it 
some ”depth” and a satin finish.



Två bitar av mitt älskade gamla måttband (måste nog redan nu börja leta efter ett nytt, 
visserligen har jag antagligen 20 meter kvar, men hur skulle jag klara mej utan...)
 En ram utskuren med Tim Holtz die Tag & Bookplates målad med akrylfärg ramar in två
 av siffrorna. (Kan det vara så att kortet är till ett födelsedagsbarn som firar sin 35:e födelsedag)
Ramen sitter fast med två brads som mosats med håltången för att se ut som nitar.

 Two pieces of an old tape measure and a frame cut with a Holtz/Sizzix die (Tag & 
Bookplates)  Acrylic paint on the frame, and two brads to keep it in place. 
I guess it obvious that the card is for a friends 35:rd birtday :)



Kort No2. Bakgrundsstämpel från Dyan Reaveley, stämplad på svart cardstock och embossad
med genomskinligt embossingpulver. Vit akrylfär i ett tunnt lager ovanpå och sedan har jag 
slipat bort en del av färgen för att få mönstret att framträda.

Background stamped on black cardstock with a stamp from Ranger/Dyan Reaveley. 
Embossed with clear embossingpowder. White washed with acrylic paint and then sanded down.



Kronbladen av vanligt skrivarpapper färgat med Distress Stains och stämplade med samma 
stämpel som bakgrunden. En knapp i mitten.

 A flower cut with the Sizzix/Holtz die Tattered florals, stamped with the same background 
stamp and colored with Distress Stain, a button in the middle.



En stjälk av en bit garn och lite ståltråd med små blad av svart cardstock och ett litet 
budskap ...SMILE!! en sticker som jag knyckt från en brad.

 A ”stem” made of yarn and wire, small black leaves of black cardstock to match 
the background. And a message on a sticker....SMILE!!





Vill ni se vad dom andra medlemmarna i StampARTic:s Arsy team skapade
till utmaningen ?? Klicka på bilden här under så kommer ni dit.


If you want to see what the other members of the Artsy team at StampARTic created
for this challenge, click on the picture above and have a look!







3 kommentarer:

  1. Såå fräckt kort gillar måttbanden mycket.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  2. Vilka häftiga kort du skapat, gillar dem båda :)
    Oj vad jag har "missat" mycket fina skapelser du gjort. Jag hade gärna velat vara med på Annas kurser, men det gick ej tyvärr. Får glädjas åt att komma på Sthlm scrap och pärl mässa istället. Vi kanske ses där? Det är så skoj med mässor och kurser.... Ha en underbar vecka! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  3. Tycker nog att du uttryckt dej i clean&simple och fått till det riktigt snyggt :) Snyggt med den grönaktiga blomman. Ha det bra. kram bibbi

    SvaraRadera